2012. április 10., kedd

A böjt

A hosszú hétvégét úgy döntöttem (igen húsvétkor) felhasználom önmagam karbantartására. Péntek este jött az öltet, hogy próbáljam ki a böjtöt. Annyit tudtam róla, hogy csak folyadékot vehet magához a böjtölő. Ez elég egyszerű gondoltam. Tegyünk egy próbát.

Nem volt szándékomban megbüntetni magam vagy hasonló. Kíváncsi voltam, milyen böjtölni és a belső hangom azt mondta ennek most jött el az ideje.
Engedelmeskedtem.

Péntek este 18 körül egy mustáros csirke pecsenyét ettem sült krumplival. Igen élvezetes étkezés volt. Ez volt az utolsó alkalom a böjt előtt, hogy ettem.

Szombat reggel beszereztem tisztító teát, zöld teát és 2 literes gyümölcsleveket, ananászt, narancsot, multi répát és grépfrútot.
1,5 liter tisztító teát lefőztem és indításnak ledöntöttem fél litert belőle, úgy mint kollégista a korsó sört. Igaz a kollégista 3 másodperc alatt is képes ezt megtenni, én beértem 10 másodperccel is.

Grépfrút volt a következő kb. lenyomtam fél litert abból is. Aztán felosztottam a napot mit mikor csinálok. Beütemeztem 3 liter teát, 2-3 liter gyümölcslevet. A tapasztalat adta, hogy érdemes megnézni mennyi cukor van a gyümölcslében. 20% cukor = ocsmány édes. A másik ajánlás a 100%-os gyümölcslé. Az ananász és a muti répa ki is esett, mert cukortúladagolásban fordultam volna az ég felé.

A következő böjtömnél veszek pár kg répát, zöldséget, almát és magam centrifugálom ki a nedveket belőlük. Szerintem annál jobbat nem lehet csinálni.

Tisztítási szempontból, a tea csak a veséket mossa át. A beleket nem. A rostoknak viszont nincs rövidített út, azok pucolják a beleket szorgalmasan.

Eljött szombat dél. Éhségnek nyomát sem éreztem. Ez meglepett, azt gondoltam, 1 nap kaja nélkül és sírni fogok a gyomrom karmolásától és az idegfeszültségtől. Tévedtem.

Volt időm olvasgatni a böjtről és a képletet igaznak láttam, a böjt nem éhezés, aki éhezik az nem böjtöl. A másik lényeges pont számomra az volt, hogy egymástól független kultúrák és idők alkalmazták a böjtöt és ajánlották azt, rengeteg pozitív hatása miatt. Belátom ezen ajánlások igazságát.

A lényeges élmény az volt, amit a tisztulás kísért szombat délután. Az éberségem rendkívül megnőtt, könnyedséget és nagy energikusságot éreztem magamban. Misztikusabban szólva, érezni véltem a körülöttem lévő dolgokban az élet pezsgését, szépségét. Áldott állapot.

A fejem is lecsillapodtak. Az érdektelen, bugyuta gondolatok felszívódtak, eltűnt az aggódás, a feszültség az izmokból. Igen jó érzés volt, javaslom kipróbálásra. Az alvás nehezen ment, mert nem voltam álmos. Örömteli, békés, életteli érzés volt bennem.

Aztán olvastam tovább és fontosnak tartották a kiadós, indító fosást böjt kezdetén. Hopsz, mert hogy a salak bent marad és visszamérgezi a szervezetet. Itt jött képbe a keserűsó és a májtisztító kúra is.
http://auretiel.hu/hazi-praktikak/majtisztito-kura.html
Gondoltam miért ne próbálnám ki ezt is akkor, mondjuk vasárnaptól-hétfő délelőttig. Tévedtem szintén.

Vasárnap délelőtt is jól voltam, nem voltam egyáltalán éhes.
Leírás alapján 14:00-től a folyadékbevitelt is meg kell szüntetni. Ezért ittam a teát és gyümölcslevet, mint a gödény, így nem voltam a nap további részében szomjas. 18:00-kor jött a keserűsó. 20:00-kor a második adag. Itt elkezdtem kényelmetlenül lenni, mert a testem minden erejével elkezdett azon dolgozni, hogy eltávolítsa a keserűsót. Ekkor, már meggyötörtnek éreztem magam(másnapos nyomott közérzet, fejfájás nélkül), eltűnt a kényelmes, barátságos érzés.
Éhséget este sem éreztem. 22-kor az olivás koktél következett... Nem volt olyan szörnyű, mint gondoltam, azt gondoltam hányással kell küszködni. Semmi ilyen nem volt.

Hétfő reggel 6 keserűsó, 8-kor még egy.
Hát innentől eléggé elcseszett volt a nap, budira rohangálás minden erőm felemésztette. Az viszont bizonyos, nagyon hatékony ez a májtisztítós kúra.

10-kor kezdtem eszegetni, 1 tojással kezdtem, aztán egy kis sonka, egy kis zserbó. :) Nem éppen a legjobb dolgok, böjt után, ez volt elérhető és beindult bennem a zabáló állat. Erről a teremtményről később mesélek még bővebben.

Érdekes volt látni, hogy a bőröm tapintása megváltozott, puha, finom lett az arcomon és nem zsírosodott be reggelre.
Fogytam kb 4-7 kg-ot (nem tudom pontosan mennyi voltam szombat reggel) habár ez mellékes dolog, számomra. A test úgyis visszaszedi, amire valóban szüksége lehet.

Biztos fogok még böjtölni és a megszerzett tapasztalatokat használni fogom.
Indításkor 1 maximum 2 adag keserűsó (ezzel jobb óvatosan bánni) aztán nagy mennyiségű házi gyümölcs-zöldséglé. A májtisztást meg kihagyom, nem érdemes elrontani a böjt élményét vele. Legközelebb egy 2 napos böjtöt fogok csinálni. Talán pár 1-2 hét múlva.

2,5. nap végén sem voltam éhes és a keserűsó által okozott kiürülési fáradságot leszámítva jól voltam. Ez meglepő volt. Szóval igazolva látom azt, hogy aki böjtöl az nem éhezik és aki éhezik az nem böjtöl. A régi emberek tudták, mi a jó. Nem hiába... ők még normálisak voltak.

Jó egészséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése