2009. augusztus 18., kedd

2. nap - Koppenhága

A buszból az látszott, hogy minden elég tiszta, viszont kihalt. Alig láttam autót és embert szombat reggel 7 körül.

A vonat állomásnál is ugyan ez volt. A fényképeken majd látjátok.

Származási hely: Koppenhága


Itt vannak a fényképek a helyről:
http://picasaweb.google.com/ripperdave/Koppenhaga#

Leszálltam és belúcsúztam a magyaroktól, szerettem volna egyedül kalandozni a városban.
Előszedtem a túrista könyvemet és a térkép alapján indultam utamra. Egy kedves dán hölgytől kérdeztem meg, hogy hol vagyok most a térképen, aki késséggel és mosolyogva állt rendelkezésemre. Elindultam a vasútállomás irányába, ahol volt egy utca, ami rajta volt a térképemen és a jó irányba visz. Ezt úgy hívták, hogy Istedgade. Eddig egész jó volt a benyomásom a városról, ebben az utcában ez megváltozott. Minden bizonnyal sikerült beletenyerelnem a legnagyobb gettó utcába, ami létezik a városban. Elsőre az volt fura, hogy bokáig ért a szemét. Aztán az, hogy csak négerek vannak az utcán, akik üvöltöznek, fetrengenek csoportosan a kapualjakban és isznak. Szembe jött valami drogos csávó is, mert képtelen volt reagálni rám és odébb állni, úgyhogy meg kellett löknöm, a csomagjaimmal. Szerencsére nem vágta belém a bökőt. :)

A sok borzalmat látva azon agyaltam, hogyha ilyen lesz a szállás, inkább valami palota lépcsőjén szállok meg. :) Mi sem kéne, mint valami drogtanya.
Szerencsére nem így történt, egy korrekt kis hostelbe érkeztem. Az ágyam már le volt foglava egy 16 ágyat tartalmazó szobában. 160 DKK-ba került (5-6 ezer Ft).
Mivel korán érzektem, így nem tudtam elfogalni a szobát csak a csomagokat letenni, amik igen nehezek voltak a 15 perces séta alatt a busztól. Voltak szekrények, melyekbe lehetett pakolni az értékesebb motyót, csak lakatra volt szükség. Helyben kellett vennem 2 lakatot, darabját 30 DKK (1000 Ft). Becuccoltam és a fontosabb tárgyakat, úgymond az életben maradásom feltételeit betettem egy kicsi hátizsákba, aztán indultam várost nézni.

A feladat egyszerű volt, a túrista térképen a legtöbb pirosssal jelölt helyet felkeresni.

Az már elsőre látszott, hogy tudnak építkezni a dánok, csak nem láttam embert az utcákon így reggel 8-9 körül.

Olyan délre indult meg az élet, ekkor indultam hajókirándulásra 30 DKK volt és nagyon megérte. Ezt javaslom mindenkinek, aki ide látogat.

Az időm legnagyobb részét eztán az igen csak szép és nagyméretű parkokban töltöttem. Nagyon jó volt az idő, 25 fok körül volt és simogatott a szél. Nagyon kellemes volt. Le is égett a karom. Az emberek heverésztek a fűben, beszélgettek, kempingeztek és persze mindenfelé biciklik voltak.
Eztán meglátogattam két múzeumot, Statens Museum volt az első, itt mindenféle festmények voltak, a modern számomra értéket nem képviselő pacarajzoktól egészen a mesteri portrékig.
Az útikönyv ajánlására, betéretem a Glypoteket múzeumba, amit érdemes megnézni, van egy halom régi szobor, festmény benne.
Eztán elmentem a vasút állomásra, ami a Tivoli park mellett van.
Származási hely: Koppenhága


Az vonatjegy 300 DKK volt + 30 DKK helyjegy ezzel rendben is volt az utazásom első fele.

A nap végén a Tivoli-ba tértem be, ami egy nagy vidámpark.
Pl volt ilyen is benne.
Származási hely: Koppenhága


80 DKk volt a belépő a felnőtteknek és 1 egységnyi jegy 30 DKK-ba került. Erről annyit lehet tudni, hogy 3 egységbe kerül azokra a masinákra felülni, amire érdemes 18 év felett. Csak a liftezős körhintát próbáltam ki. Elég félelmetes volt. A dánok nagyon ügyelnek arra, hogy minden rendben legyen. Részletes utasításokat kaptunk, hogy mindent tegyünk ki a biztonsági szekrénybe és visszakapjuk a menet végén.

21:00-tól kezdődnek a koncertek a park területén és szerintem este hangulatosabb a Tivoli. Amit érdemes tudni, hogy minden ami gyerekek számára, ehető pl: édességek. Azok elérhető áron kaphatóak, de ha sört akarsz 50 DKK is lehet az ára. Főleg beülős éttermek vannak, amik elég drágák.
21:00-tól kezdődött egy balett előadás. A balett lényegére is rájöttem. Az a cél, hogy a lehető legkevesebb felületten érintkezzenek a táncosok a talajjal és ezt legkevesebb ideig tegyék. A férfiaknál kötelező az ánuszig vágó cicanadrág és a nemiszerv kipárnázása. A női táncosok nem rendelkezhetnek mellel ez is alap követelmény és ők csak a nagyjábujjukat használhatják a járásra.
Az előadás rendkívül jó volt. A zene és a tánc teljesen szinkronban volt és rendkívül ügyesen ábrázolták a hangulatokat.

Még kicsit csámborogtam, majd zártam a napot és mentem a hostelbe aludni. Füldugót betettem és úgy ájultam el, mint akit agyonvertek. A buszozás alatt max 2-3 órát aludtam, azóta semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése