2009. augusztus 18., kedd

3. nap megérkezés az iskolába.

Remekül aludtam az éjjel és nem is raboltak ki a hostel-ben. Szépen lehúztam az ágynemüm és összecsomagoltam. A vonatállomáson könnyű volt megtalálni a vágányt, minden szépen ki van írva és az információn is késséggel válaszolnak a hülye kérdésekre is.
Származási hely: Koppenhága


Várakozás közben gondolkodtam, milyen jellemzői vannak a dánoknak és miben térnek el tőlünk.
Elsőre az tűnik fel, hogy mosoly ráncaik vannak és vigyorognak. Utálnak vakolni, ezért látszik lépten nyomon a téglafal. Nagyon tudnak építkezni és szeretik a különleges dizájnt. Inkább bicikliznek, mint autóznak.
Származási hely: Koppenhága


Főleg a lányokat figyeltem érthető okokból, hogy azt tudjam mondani, Magyarországon van a legtöbb szép nő. Ez így is van. Az itteni lányok legtöbbje ilyen feneket eltakarós, laza otthonkában flangál, bicajozik. Egy igen érdekes felfedezést is tettem, miszerint pocakosak a lányok, vagy a mieink behúzzák a hasukat. A másik érdekesség, hogy könnyen lehet egy képzeletbeli függőleges vonalat húzni a has és a mell vonalába.
(Csak egy extrém példa :D )
Származási hely: Koppenhága

Ő sem volt terhes.
Származási hely: Koppenhága


A vasút állomás nagyon tiszta volt de, akadt néhány csöves itt-ott, de messze nem olyan brutális állapotban, mint nálunk. A vonat szintén tiszta, légkondis, nagy ülésekkel, hangtalan és feltűnően gyors. Saccra olyan 130-150-es tempóval ment az idő nagy részében.
Származási hely: Koppenhága


Származási hely: Koppenhága


Megérkeztem az állomásomra (Vamdrup) itt meg kellett várni a buszt, ami jött is 5 perc múlva. A buszos nem beszélt angolul, de az utasok készséggel tolmácsoltak, segítettek. A környék nagyon hasonló a magyar tájakhoz azt leszámítva, hogy sirályok vannak a mezőn(Koppenhága környéke). Aztán az volt kiírva egy táblára, hogy Toftlund. Ezért itt leszálltam.

Ez volt az útvonal.

View Larger Map

Némi kérdezősködés után megtaláltam az iskolás. Az utcán egy magas 40 körüli férfi ütyködött, aki széles vigyorral üdvözölt angolul. Nagyon kedves volt és bevezetett az iskolába. Ő volt az igazgatója a helynek, Karsten a neve. Mesélgetett kicsit aztán mondta, hogy lesz lehetőségünk heti 4 órában dánul tanulni. Na csessze meg, inkább zenélnék gondoltam, de végülis miért ne? Már így is tudok valamit. kiejtve Tág = köszönöm és szívesen. :D

Az iskola nagyon szép, minden vadi új, tiszta, igényes, rendezett.
Származási hely: Iskola Music and theatre folk highschool in Toftlund


Származási hely: Iskola Music and theatre folk highschool in Toftlund


Elvezetett az igazgató a szobámba, ami teljesen korrekt volt, alvásra és a cuccok tárolására tökéletes. Be is rendeztem magam és rövidesen megérkezett a dán szobatársam is René. Teljesen szimpatikus volt már elsőre is. Némi beszélgetés után már tudtam is, hogy semmi gond nem lesz vele.
A szoba ilyen 1 hét után 2 pasi együttműködésével.
Származási hely: Iskola Music and theatre folk highschool in Toftlund

Származási hely: Iskola Music and theatre folk highschool in Toftlund



Estére már megtelet az iskola és összegyűltünk az üdvözlő éneklésre, ami persze dánul volt. Nos itt estem gondolkodóba, hogy mi lesz az előadásokkal és az okatással? A beszédek mind dánul voltak, de mindig volt mellettünk valaki, aki fordított. Kb 10-en vagyunk külföldiek, a többiek dánok (40 db). A vacsoránál is inkább dánul beszélnek, mint angolul még ha ott ülsz akkor is. Nyilván, nekik egyszerűbb így beszélgetni. Az angollal nincs gond, megértenek és is értek mindent.
A vacsora, szuper volt, úgyhogy már láttam reményt, hogy jókat fogok enni itt.

Aztán már alvásra futotta csak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése