2009. augusztus 19., szerda

Bevezető hét: Vasárnap

Ma tanulmányi kirándulást tettünk a német határhoz. A dánok elveszítettek egy háborút a németek ellen és területet csatoltak el tőlük hajdanán. Dánok kerültek német fennhatóság alá és kisebbségbe. Ismerős történet? Aztán végül szavazást tartottak a területen, hogy hová is akarnak tartozni az ott élő emberek és e szerint újrarajzolták a határt. Szerintem ez nagyon intelligens lépés volt, mindkét fél részéről.
Itt egy kis forrás arról mi is volt.


Szóval megnéztünk egy kis múzeumot, ahol semmi érdekfeszítő nem volt, aztán átmentünk a német oldalra és beültünk valami iskolába, ahol 3 óránk keresztül beszélt 3 ember az életéről dán kisebbségként. Nekem sikerült olyan helyre ülni, ahol nem fordítottak és túl lusta voltam oda ülni és gondoltam nem tart olyan sokáig. Így eléggé unatkoztam a végére. Az érdekesség az, hogy nem értettem egy szót sem, de mégis leesett miről beszélnek.
Aztán hazaértünk estére és sikerült tökéletesen értelmetlenül eltölteni egy teljes napot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése